Bråkar o bråkar........

När min frus son kommer till oss varannan vecka så händer det något med vår relation! Hon går runt o vaktar mig o tycker att jag bara hackar på honom och jag i min tur går runt o tycker att hon låter honom göra allt! Han får styra o ställa fullkomligt här hemma! Jag tycker att allt ska ske efter hur han vill ha det! Vi kan inte hitta en väg att mötas på frun och jag utan vi hamnar ALLTID i konflikt kring detta!
Frågan som åtminstone jag ställer mig är "vem har rätt?" Det kanske inte finns  någon som har rätt utan här handlar det om att mötas och lyssna på varandra med kompromisser, men ska man kompromissa om sitt barn med någon som inte är barnets förälder? kan det vara så att man innerst inne tycker att icke-föräldern bara ska var tyst?
Jag tror att det kan vara så, jag tror att det är väldigt lätt att säga "jag vill att du ska var med o bestämma" men när man väl kommer till kritan så ska man bara vara tyst!!
Jag kan ha fel givetvis, känner bara igen en massa känslor från mig själv när mina barn är med o frun säger något!
Det är då märkligt att man inte kan mötas på en gemensam plattform om barnen, varför ska det vara så svårt??!! Varför måste man se allt som partnern säger som kritik?? "stackars barn"
Det är hur svårt som helst att få till det, det är ju fullkomligt orimligt att partnern ska bli tystad när barnen kommer, vad är det för hem??
Jag påstår inte att jag är bättre än någon annan, jag säger inte heller att jag vet bäst, det jag försöker säga är att det är så fruktansvärt svårt att få detta att fungera utan gnissel o bråk! Jag har ingen aning om hur man ska gå till väga!!
Vi har 5 barn sammanlagt i olika åldrar, inga gemensamma dock! Min svärmor sa när vi hade gift oss "För att ni ska få ert förhållande att fungera i längden så måste ni bygga en bro över barnen där ni möts, om det är något som kan få förhållandet att haverera så är det barnen"
Vårt förhållande kommer absolut inte att haverera, men fy fan rent ut sagt vad jag blir less på detta tjafsande om barnen!!
Vi kanske har börjat skapa en bro, men vi river ner den så fort den börjat ta form, båda två!! Glöm inte det BÅDA TVÅ!!
Jag måste även få tillägga att det inte beror på barnen, det är vi vuxna som inte klarar av det.....

Hoppas visningen går bra imorgon, hoppas tredje advent blir bra, hoppas vi kan kasta lite "tösalt" på vårt brobygge så vi slipper halka!!
Jag blir så jävla trött ibland!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

// J

Kommentarer
Postat av: Anne

Lycka till med husvisningen idag :)KRAM

2008-12-14 @ 09:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0