Idag är det...

Studier som gäller för hela slanten igen. Jag har fullt upp med ett stort jobb som ska vara inlämnat den 19 december! Kan kännas som att det är långt borta men vis av erfarenhet ska jag inte låta mig luras...hehehe.....
För övrigt kämpar jag på och inser att julen närmar sig med en skrämmande fart, MÅSTE handla julklappar NU!!
Jag satt o pratade med frun om hur härliga o spontana barn kan vara igår vid matbordet. Min ena son har alltid varit spontan och sagt det som faller honom in, när han var liten så var han sådär härligt spontan så man fick skratta åt han ofta och en episod som jag bara måste berätta är denna.
Vi bodde i en förort t Sthlm, vi skulle åka till vårdcentralen han o jag för han skulle träffa läkaren. När vi passerar en parkbänk som ligger ca 100 meter från entreén till vårdcentralen så ser vi att intill bänken står en rullstol. En riktigt gammal man sitter bakåtlutad i rullstolen inlindad i en filt med ansiktet riktat mot solen, hans ögon är stängda och hans mun lite halvt öppen. Jag ser att min son tittar och tittar och håller mig hårt i handen, han är alldeles tyst, jag skrattar lite tyst för mig själv. När vi passerat mannen med ca 50 meter säger han, - Pappa... såg du att det satt en död kuppe där!?
Vad säger man?? hehehe.... Han bara konstaterade att gubben dött och inget mer var det med det!!

Nu ska jag återgå till studierna....... Ha d så himla gott......

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0