Julhandel igen!!?????

Ja så är man uppe ur sängen, lördag morgon lagom grusig i ögonen med en smak av något obehagligt i munnen.. Var kommer smaken ifrån? Visst är det hemsk när man vaknar upp o det känns som någon har lånat munnen under natten och varit ute i någon park o tömt en hundlåda eller dylikt. Visserligen så åt jag lite lökchips igår kväll och drack 2 stadiga whiskyn :-)..
Snart ska vi ner på stan igen och handla inför julafton som för vår del är imorgon! Vi är en modern familj som har barnen varannan jul och denna jul är de inte här :-( därav "lilla julafton" som vi kallar det.
Vi startar morgonen med julgröt och sen blir det klä julgran, äta julmat osv .. Det kan hända att vi sjunger lite "singstar", i vilket fall som helst så är det hur mysigt som helst! Strax ska jag ner med min fru på stan igen, jag kan säga det hur många gånger som helst, VAD ÄR DET MED KVINNOR OCH BUTIKER? Kan någon förklara för mig hur man kan stå o vända på en läppstift i en kvart och sen bestämma sig för att man inte ska köpa den??!! Det finns en stor skillnad mellan oss män och kvinnor när det handlar om att gå i affärer, jag tappar tålamodet fullkomligt!!
Än värre blir det när man har en störning i hjärnan som jag har, jag har inget filter som sorterar bort ljud runtomkring så tänk er hur trött man känner sig i julstressen efter en halvtimme! Då köper jag i stort sett vad som helst för att få komma iväg hemåt! Hmmmmmmmm.... Undrar om frun upptäckt det och medvetet fastnar vid läppstiften..... Hmmmmm...
Nä nu är det dags, på med skottsäker väst och skyddsglasögon för nu ska vi ner på stan o brottas med resten av världen!!
Ha det gott alla :-)  // J
Hur gick det med jobbet fru Wesse?

Kommentarer
Postat av: Helene

...om de e nån törst kan du le åt beskrivningen; tänk dig att ha en störning OCH titta på läppstift i julklapptider!

2008-12-21 @ 18:10:07
Postat av: Jumo

hehehe... Ja man kan ju skratta gott åt den situationen! :-)

2008-12-22 @ 08:04:48
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Helene

..fniss.

Jodu, behvöer jag säja att jag har handlat för mer än vad plånboken tillåter?! Inte läppstift dock men... åh jisses du vill inte veta. (jajaja, det VAR störningen som handlade åt mig. Vad trodde du?! :) )

God Fortsättning!

2008-12-25 @ 13:56:10
Postat av: Fru Wesse

Inget besked på jobbet än puh. Det är jag och en till kvar och vi skall på ytterligare intervju efter nyår. Go jul till dig och din familj. Herr Wesse hälsar också. Vill ni se lite snö så är ni välkomna till underbara Norrland.

2008-12-26 @ 22:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0