En trevlig helg...

I värmen önskar jag er alla... Vi har huset fullt med barn hela helgen, våra egna och kontaktbarn, så brist på sysslor är det inte.. :-)

Snart är sommaren här.... snart...

En sak jag funderat på är att jag skulle vilja införa en ny regel/lag i Sverige. Den ska jämnställas med jaktlagen och  infalla en gång om året, denna regel ska dock endast existera 2 timmar exempelvis 3 februari varje år.

Lagen eller aktiviteten ska kallas för "avskjutningsdagen". Den går ut på att man får ta itu med sina fördomar. När jag läser bloggar och inlägg i spalter och kvällstidningar så reagerar jag på att så många tycker så illa om mycket och på det här viset skulle vi bli av med det vi tycker illa om!

Tänk att man går runt och hatar invandrare eller judar eller pedofiler, här har vi möjligheten att skjuta av under två timmar om året helt utan att kunna straffas!! Vilket tillfälle!! Alla kan bli lyckliga och vi får ett rent och fint samhälle som städar bort allt skräp!

De som sitter i fängelset får vi skjuta prick på, de som bor i Rosengård får vi bomba och de som bestämmer får vi lägga oss i bakhåll på och strypa sakta med pianotråd... Härligt va?!

Visst är det fint att vi kan bestämma själva vilka som ska leva eller dö, för när jag tittar på mig själv så är jag så mycket bättre än alla andra, om jag hamnar i trångmål så är det otur men DOM gjorde det med flit!!

Om min avskjutningsdag går igenom och börjar gälla så kan jag sätta mig ner varje år den 2 februari och rannsaka mig själv och vad jag gjort och bara hoppas på att alla andra också kan se det jag ser, nämligen det faktumet att jag hade otur när jag gjorde illa andra, JAG kan ju inte hamna i elden för någon vettvilling som vill skjuta mig för JAG är ju inte som alla andra, JAG är bättre.....

Ha en fin söndag!! :-)

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0