Kvällen..

Kommer oavsett man vill eller inte, vi tog ett avbräck idag och hälsade på mamma. Frun och jag åkte hem till henne och blev bjudna på mat och ett enormt wienerbröd med massor av mormors hosta i mitten.. Hur gott som helst, och mättande.

När jag satt i bilen på väg hem från mamma så kände jag hur mycket hon betyder för mig, jag har aldrig förrut kunnat se så klart på vissa saker som jag gör idag. Min mamma är viktig för mig det är bara så, vi träffas alldeles för lite. jag skulle kunna gnälla och klaga på henne, jag skulle kunna banna och skrika om dålig uppväxt. Jag väljer dock att se det viktiga, jag har alltid kunnat vara mig själv inför henne och hon har alltid älskat mig oavsett. Det är viktigt..

Vi var hemma igen vid 15-tiden och tog återigen tag i lägenheten, det börjar ta form ordentligt nu och blir så förbannat fint, stolt är jag. Fruns som kom hit på kvällen, det är nu mamma vecka som det heter så käckt i dagens moderna samhälle.
Han är härlig pojken och skulle inte ens tänka tanken att vara mer hos en av föräldrarna, jag vill ha både mamma och pappa säger han.

Dags att duscha och rikta stegen mot sängen, jag kan inte låta bli att känna sorg och avundsjuka mot min fru och hennes EX. De har en god relation till varandra, de älskar sonen oavsett vad precis lika mycket, de tillåter varandra att vara föräldrar på deras egna villkor. Sonen bor varannan vecka här och varannan hos pappan....

Det blir tomt varje gång han kommer hit för sin vecka, jag blir påmind om att jag har en dotter som aldrig kommer hit..

Jag är avundsjuk och jag sörjer och längtar...

Ha en trevlig söndag kväll och godnatt......// J


Kommentarer
Postat av: Anonym

I wienerbrödet fanns det lötköttiä i mitten.Jag tycker alla i sverige borde träna på just ordet "Lötkötti".

Apropå mamma så blir vi väl kanske klokare med åren allihopa.

Kram....Pistä vaateet lipastoon.=)

2009-04-20 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0