Tiden som gick...

Påsken är över!! Det känns dubbelt att sitta hemma o vänta på att vardagen ska komma. Det var inte alls länge sedan man stängde alla affärer på långfredagen, då kändes den lång måste jag få säga! Numera finns påsken bara som en extra ledig vecka, det enda man vill ha av kristendomen i Sverige är dessa ledigheter, påsk, jul osv.. Snart blir det dessutom kristi himmelsfärd! Visst är det härligt! Återigen så kan den svenske mannen med snus under läppen springa som en iller in på systembolaget och ínhandla en kvarting whisky och sex starköl.... Jihuuuu!!!

Påsken har fört med sig mycket god mat, sommarvärme, glada barn, vin, öl, gitarrspel, sång och osämja. Inte i nämnd ordning dock utan det är en sammanfattning av helgens händelser. Relationer är för mig ett gissel, jag funderar alldeles för mycket på vad som egentligen är rätt och fel, det resulterar ofta i att jag viker ner mig och tänker att det är jag som är knäpp!

Jag har börjat förstå att för att jag ska bli och för att jag ska känna mig lycklig så måste jag också lyssna på min inre röst och vad jag behöver och inte behöver. Om vissa saker och åsikter känns konstiga för andra så får det väl vara så då, för det är jag och det är min åsikt som gäller för mig. Ständig är den konflikt som bygger på prestige och veta bäst istället för kärlek och omtanke...

Jag satt i soffan igår och funderade på vad jag skulle vilja göra, jag längtade efter att se en riktigt bra fotbollsmatch för det var länge sedan! Jag älskar det här pirret innan en bra match, jag blir som ett barn, jag har glömt bort att jag älskade fotboll tidigare! Min son ringde och berättade att han skulle se AIK-Kalmar på canal+ (hmmmmmmmm?)

Jag plockade upp luren och ringde tele2, jag vill också ha canal+, jag vill också se AIK-Kalmar! Sagt och gjort, klockan blev 20.00 och där satt jag uppkurad i soffan och hejade på mitt kära AIK, de vann dessutom med 1-0!!

Det mina vänner var en seger för mitt inre, jag följde känslan som man så ofta bara bläddrar förbi, den där känslan som är den viktigaste känslan vi har, den här känslan som är spontan och som vi ideligen förhandlar bort med vår tanke. Lyd ett råd från mig, ta tillvara på den första tanken ni får när ni vaknar, förhandla inte bort den, följ era känslor bara för en dag...

Nu är det dags för studier igen... Ha en trevlig vecka // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0