Visst är det härligt...

Kan inte tjata nog om denna värme som möter mig när jag går utanför dörren, det är så skönt att ljuset och värmen kommer med stadiga steg. Jag fick ett samtal om ytterligare ett arbete i sommar idag, blir inga större svårigheter att klara ekonomin, svårigheten ligger i att man vill ha semester, men när?? Det löser sig sa han som ....i vasken eller nåt sådant...

Jag följer med spänning tidningars och människors diskussioner om kvinnan som transporterats hem från USA för att sitta av det hon har kvar att sitta av sitt straff. Det lustiga är att nu skriver man hur hemsk hon varit, hur delaktig hon varit i tre mord, för ca tio år sedan gjorde man allt för att få hem henne "hon var så oskyldig"hette det då, hon hade ju bara suttit i en bil när hennes man dödade tre personer..

Tänk hur man kan rikta texten i en kvällstidning, tänk att människor går på allt de läser.. Hon har suttit i Amerikanskt fängelse i 28 år, jag vet inte vad hon gjort mer än att hon på något sätt varit delaktig/närvarande vid grymma brott. Hon har flytt sitt hem 13 år gammal efter diverse tråkiga händelser och sedan hamnat alldeles för snett.. Nu dömer vi henne igen, -hon ska sitta resten av livet,  -hur fan kan man bekosta hennes hemfärd på 600 000 kr osv är orden som haglar omkring mig..

Snälla!! Jag vet inte vad hon gjort, men låt oss säga att hon är 48 år gammal idag, då var hon alltså 20 år gammal när allt hände. Jag har svårt att tro att hon inte förändrats under dessa år, det värsta jag vet är människor som säger att -såna som hon ska man aldrig släppa ut igen..

Jag kan och kommer aldrig att ge efter för dessa fördomsfulla tankar om andra, för vet ni? Dessa andra kan helt plötsligt bli någon som står er väldigt nära men då, ja då är det ju någon man känner och han/hon är egentligen riktigt sjysst!

Ha en trevlig kväll och en fin torsdag morgon...// J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är klok du!!! Sov gott! Kram

2009-04-15 @ 22:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0