Fredagens ankomst..

Tänk att man känner fredagen trots att man är ledig!? Inte för att jag är ledig nu men när jag varit ledig tidigare i somras så fick jag "fredagskänsla" varje gång. Man är mentalt inställd på att det blir lugnt och behagligt idag liksom...

Jag har suttit och knepat med mitt arbete som jag håller på med, dagarna är ganska korta i arbetsmiljö just nu men desto längre vid datorn pga en rapport som ska vara inlämnad i slutet av september. Den ska innehålla 7 sidor, då känns det lite extra bra att fredagen är här så man kan lägga rapporten åt sidan en stund.

I helgen kommer min mor hit, jag ska hämta henne imorgon bitti. Hon har inte besökt oss på hur länge som helst, vi flyttade in i vår lägenhet i april och hon har aldrig sett den!? Det ska bli jättekul att hon kommer hit, på vägen ut till henne plockar jag även upp dottern, hon ska med och hämta farmor.

För övrigt trampar livet på som vanligt, på söndag ska jag ha ett boxpass på prov inför hösten. Jag har gjort om programmet lite och har bjudit in lite folk för att se om det fungerar, det ska bli jättekul! irritationen på omgivningen är påtaglig just nu, jag blir så provocerad av barnen ibland så jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen!!

En fundering jag bär på är hur det kommer sig att allt man köper till sig själv ska alla andra i hushållet ha tillgång till? Jag menar att om man som våra barn nu har både egna mobiltelefoner, digitalkameror, nintendo ds, playstation osv osv så är det ju deras saker som man ABSOLUT INTE får röra! Som vuxen respekterar man det.

Nu har jag köpt en laptop och då blir det nästan kris pga av att jag inte vill "låna" ut den!? Då är man taskig.......
Fan jag tycker att det är oerhört viktigt att barnen får lära sig vad som är mitt och vad som är ditt, jag tänker inte ge mig på den punkten!

Ha nu en trevlig fredag!! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0