Jaha ja..

sitter i soffan och ser tillbaka över helgen. Det har varit fullt upp med besök från fruns släktingar, barn och min mamma. Vi hade ett litet kalas här för fruns son som nyligen fyllde 10 år.

Igår hade jag mitt första box pass för denna säsong, det var så roligt och jag blev så inspirerad så det slutade med att jag var med själv och slogs hela passet :-). Idag känns det som om jag åkt i en torktumlare i en timme eller så! jag som trodde att jag var någorlunda tränad!?

Idag ska jag återigen dyka ner i böckernas värld och verkligen försöka anstränga mig att läsa. Jag har ett problem med läsning pga min adhd. Det är att jag inte klarar av att koncentrera mig länge, bokstäverna och orden går ihop efter en liten stund och frustrationen växer som en surdeg i hjärnan, oerhört jobbigt är det och det tar mycket energi!

Jag skulle behöva ha viss litteratur som ljudböcker eftersom jag har tusen gånger lättare att lyssna och ta till mig än läsa, problemet här ligger i att då måste jag lämna läkarintyg på högskolan, då måste jag "avslöja" att jag har en koncentrationsstörning och det vill jag inte. Jag vill inte att någon ska veta, jag vill inte ha människors fördomar i ryggen. Ni anar inte vad en del ändrar attityd när de får veta!!

Ha nu en underbar måndag!! det känns som att måndagarna är de dagarna då man behöver extra påhejande från omgivningen!! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0