Så sitter man där igen med plåstrade knän..

Det är ungefär som när man var liten och hade varit med i en fotbollsmatch, hela våren hade gått åt till att ladda inför den kommande matchen, den viktigaste på året. Det gäller att vila rätt, det gäller att äta och sova rätt för snart är den här.

Nu har den varit här och nu är den över, sommaren alltså.. Allt det som i mars kändes som pirr i magen ligger nu kvar där men har slutat pirra, det finns en liten bit av sorg i huvudet som viskar lite avlägset "du har ju alla minnena från sommaren trots allt"!

Hur kommer det sig att man ständigt bygger upp förväntningar inför kommande händelser som ska vara såååå roliga och bra?? Först kommer skolavslutningen sen kommer midsommar, sen semester osv. Nu är semestern över och då väntar man på kräftor, på jobbet hörde jag idag att det inte är långt kvar till jul!!??

Näe fyfan säger jag, jag vill inte vänta på att det ska hända nåt kul för då går tiden ännu fortare, jag vill inte bara spela en eller två matcher om året, då blir det bara en par tillfällen som är sååååå roliga. Jag vill istället ladda varje dag inför nästa dag och nästa och nästa...

Jag vill leva mitt liv med plåster på knäna och en vattenflaska i handen lycklig över att det händer så mycket kul varje dag, mina knän får gärna vara såriga och smutsiga så länge jag slipper känna att livet bara bygger på höjdpunkter nedskrivna i en almenacka!!

Nu ska jag byta plåster,, ha en bra dag!! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0