Den snabba världen...

Tänk hur allt har blivit,  och hur det fortsätter att utvecklas...När jag var liten så lekte vi ute på vintrarna, vi byggde kojjor i snön och åkte pulka, vi var alltid ute..

Nu sitter barnen inne och leker med datan, de bygger kojjor i en på hittad värld på nätet som kallas "habbo" eller nåt annat, de kan visst åka pulka där med, de är aldrig ute...

När jag var liten fick jag vara hemma om jag blev sjuk, jag fick tidningar och godis, jag fick lyssna på radion eller läsa fantomen. Jag fick vara hemma och vänta till jag haft en feberfridag innan jag gick till skolan igen.

Nu får barnen inte vara sjuka, om de ändå stannar hemma så får de hålla till godo med, disney channel, nicelodeon, nintendo ds,x-box, internet, mp-3 name it.. Feberfri dag?? Det bestämmer föräldrarna numer med hjälp av Ipren eller Alvedon. Om barnen ska få vara hemma beror på om mamma eller pappa har tid eller råd..

Allt ska hända på en gång numera, jag hörde en tjej berätta högt om sin nya sambo, hon sa att hon helt enkelt gick in på nätet och valde ut den som tilltalade henne bäst. Tja så enkelt är det idag.. Vi bygger de flest relationer vi har genom nätet...

Vi har blivit så effektiva, vi tar oss till månen det räcker inte Mars nästa, vi kan hjälpa alla (nästan)att få barn, det räcker inte nu ska vi kunna välja kön!

Det enda problemet är att vi glömmer bort varandra i den "snabba världen", vi glömmer bort att hålla om varandra, vi glömmer bort att våra känslor inte går att plåstra om med nintendo ds eller disney channel...

Vad var det för fel på snökojjor och Fantomen? Vad var det för fel på feberfria dagar?... Tänk om man fick börja om, tänk om man fick tillbaka omtanken för varandra...

// J

Kommentarer
Postat av: Pia

Tackar och instämmer med dagens blogg! Det VAR bättre förr! Fniss! Sänder en CYBER-SEMLA...duger det?



Kram

2009-02-25 @ 19:21:13
URL: http://www.teammelwin.se
Postat av: byggarn

Börja om ja, vrida klockan tillbaka...jo du, vem faan vill inte det nu!!

2009-02-26 @ 10:40:41
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0