hej igen...

Hinner inte skriva här just nu så mycket, fullt upp hela tiden känns det som! Veckodagarna bara springer iväg, redan torsdag! Hur fasen ska man hinna med allt man vill?

Herr Wesse....... Vad ska jag säga om dig? Förrut kallade jag dig harald... osv.. Nu har andranamnet försvunnit och ersatts med ett annat namn, tror det numera ska vara Harald lysknapp! Familjen lysknapp i Norrbotten :-)

Jag har precis kommit hem från skolan, vi har arbetat med grupparbetet och haft givande diskussioner. Var det någon av er som såg "uppdrag granskning" igår på tv? Det handlade om fallet Louise och hur hon blivit behandlad av föräldrar och samhälle. Hemskt är ordet, hur kan det få ske i Sverige på 2000-talet?

Om vi riktade våra blickar på det som är fel i vårt fina land istället för att försöka se vad som är fel i andra länder så kunde saker se annorlunda ut.. Om människor kliver fram och tar ansvar för sina misstag istället för att sitta tysta i tv... Ingen ville svara på det som var viktigt. Tystnaden är det värsta svaret ibland, när det finns en 14 årig flicka som bemötts illa av både samhälle och föräldrar så är det oerhört viktigt att vuxna tar ansvar för att flickan blivit illa behandlad. Som det ser ut nu så får hon bära ansvaret för att hon haft det jobbigt!

Fega kräk säger jag om de vuxna som hånar henne med sin tystnad!! Barnen är det viktigaste vi har, vi får aldrig skuldbelägga barnen, vi måste alltid ta ansvaret ifrån barnen och bekräfta deras värde. Om vi misslyckas så måste vi i efterhand be om ursäkt!! Det är bara så!

Igår kväll var jag med dottern på innebandy avslutning, hur kul som helst :-)..  Det var match mellan barn och föräldrar, jag måste berömma barnen, de var hur duktiga som helst!! Efteråt fanns det fika i form av kaffe och bulla...
Vi vann igår, viktigt att säga det för om 2 år så vinner vi aldrig mer mot dem!

Tillbaka till studierna nu, ögonen svider men jag har inget val! Ha det så gott ni kan, frun åker till Luleå ikväll och där är de 28 grader kallt! Jag stannar hemma :-)

Ha det // J

Kommentarer
Postat av: Herr lysknapp

Hej kompis kan det var åldern ?

men visst är det lite pinsamt ,

2009-02-19 @ 18:50:46
Postat av: Jumo

Det kan inte vara åldern! Säg som det är istället, du gjorde det med flit för att frun skulle bli glad!! :-)

2009-02-19 @ 22:54:06
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Fru Wesse

Hallå grabbar. Ni kan inte blunda för verkligheten. Även ni kan göra bort er. Jag vet att detta kan förvirra er bild av er själva men det är verkligen dagens sanning. Jag kan säga att frun blev glad:)

2009-02-20 @ 08:26:35
Postat av: Anne

Inte fasiken var det med flit!! Det är mänskligt att fela =) och så är det demens light.Kul att följa herr och fru wesse.

2009-02-20 @ 08:59:14
Postat av: Wesse

Ja du har rätt vad gör man inte för husfridens skull,

och jag får nog börja kalla dej för listiga Baldor

istället för ...... Baldor :-)

2009-02-20 @ 09:31:28
URL: http://www.backupnow.se
Postat av: Jumo

Hehehe... Listig är ordet... :-)

Ha en trevlig helg...

2009-02-20 @ 16:13:42
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0