Kul att handla....

Idag har dagens bestyr stått i att handla onödigt (?) dyra leksaker till hemmet.. En 50 tums LG plasma tv och en dator till sonen. Vi har lovat sonen att han ska få en ny dator för länge sedan, det var tänkt att han skulle få den när vi flyttar 27 mars, men men nu är den här!

Jag ringde till han och sa att datan finns här hemma nu, gissa vad han sa? Det är mamma helg nu så han får vackert vänta till imorgon innan han sätter tänderna i den! En Asus med 2 gb internminne och en hård disk på 250 gb.. Inte illa för en 16 åring..

Visst är det härligt när man kan handla ibland?! Jag skulle själv behöva en bärbar dator men det får vänta... Nog om det nu, jag ska sätta mig i soffan och titta på tv med frun, ikväll är det melodifestivalen :-/.
Innan jag går tänker jag lämna en liten "fräckis" som jag hittade på nätet! Jag säger bara -vad fel det kan bli när man inte riktigt förstår språket!! :-)

Ha en trevlig lördag!!  // J

Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället och räkna sina renar. När han kom upp till kåtan upptäckte han sin kollega lappgubben Sampo stå och våldta en ren...
- Vo gör tu Sampo, frågade Kyrpi.
- Jo, je va te toktorn ikår o sa att je hatte sån värk. Tå sa toktorn att Voltaren pruka hjälpa...


Hehehe.......

Kommentarer
Postat av: Byggarn

Vaaaaa...det är inget onödigt med en 50 tummare, fanns det ingen större???

Stora män, stora leksaker!!!

2009-02-08 @ 12:48:46
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0