Tisdag..

Idag är det den stora semmeldagen :-) Idag kommer frun hem, undrar om jag ska överraska henne med en semla, lägga den under hennes kudde som en present... hehe...

Det är så lätt att fastna i negativa tankar, vill inte sitta där nere i kolkällaren idag, jag tog fram stegen och bestämde mig för att klättra upp. Idag har jag mitt pass på gymmet igen, jag håller på och snickrar ihop ett program som ska få de tränande att ångra sin närvaro ikväll, det är så det ska vara , det är så det ska kännas efter annars är det ingen ide..

Jag fick pensionsbesked igår från handelsbanken förenade liv, förra veckan fick jag besked det där förbannade röda kuvertet som jag aldrig lär mig var det kommer ifrån.. Saken är den att det är så lätt att låta bli dem, jag orkar inte läsa vad som står i dem.

Nu satte jag mig ner och försökte läsa, jag försökte förstå. Samtliga fonder har gått ner, jag har förlorat massor med pengar. det är alltså mina pensionspengar som försvinner mer och mer. Hur kan det komma sig att det är så? Vem är det som bestämmer att pengarna bara försvinner? Det är så lätt att strunta i att läsa dessa besked pga av att pensionen känns så avlägsen..

Det som är mest skrämmande är ändå faktumet att pensionsfonderna sjunker... Här sitter man som vanligt med en mustasch av mellanmjölk på överläppen, man funderar som vanligt över hur fel och orättvist det känns. Det är helt ok att någon bankman leker med mina pensionspengar, det är helt ok att jag kanske måste äta gräs när jag blir gammal.. Varför är vi sådana? Varför sitter vi ner och bara låter saker hända i Sverige?

Mentaliteten är så lam.. Vi har en massa åsikter om det mesta men vi gör banne mig inget åt det... Så är det även med mig och jag är finne... Kanske vi inte är så olika trots allt, eller kanske har jag blivit försvenskad? 

Studier nu!! Ha en bra dag och ät massor med semlor!! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0