Vad tänkte han på?

Igår kväll åkte jag ner på gymmet och tränade, jag har inte tränat på 3 veckor på grund av den elaka förkylningen jag haft.. Jag hälsade på en del människor som jag känner igen, en sån där ryckning med huvudet bara, ni vet en sån där hälsning när man bara känner igen lite på ytan.. Det var skönt att få röra på sig igen, jag behöver det..

När jag gick fram till en maskin och skulle göra min grej så stod där en kille i ca 15- årsåldern och tränade på en annan maskin, han hade tight t-shirt på sig och spände musklerna framför spegeln så ofta han fick tillfälle.  Samtidigt som han spände musklerna (lite sådär halvdolt) så såg han sig omkring ungefär som att -hoppas någon tittar på mig nu!

Pojken spände ögonen i mig varenda gång jag rörde på mig....Undrar vad han tänkte på?.. Jag tog mig vidare i gymmet det ska gå undan när jag tränar, (hmmm) nu körde jag magen, jag känner att någon tittar på mig, där sitter en kvinna på en bänk o stirrar...vad tänker hon på?

Jag har upptäckt att jag inte längre kan tänka ut vad människor tänker på när de tittar på mig, jag vet inte längre om de tittar på mig på grund av ödmjukhet, artighet eller att de har en nedvärderande blick, att de skulle titta på mig med tanken -han tror att han är något. När jag var yngre så tänkte jag aldrig så, jag var mer säker på varför människor tittade även om jag hade fel ofta, men d struntade jag i..

Det har blivit så svårt det här med att titta på någon eller att någon tittar på mig.. När jag passerade 40- strecket så upptäckte jag att jag inte längre hade tillträde i den här världen där man tittar på varandra, det går men bara på människor som är jämngamla, våga inte ens titta på någon runt 20 eller 30.. Det gick över till att man blev tvungen att tänka sig för innan man tittar, så att ingen missförstår..

Dagarna går och mönstren förändras, idag ska vi endast titta när vi hälsar sen ska vi åter rikta blicken mot golvet.. Vi ska bara titta lagom mycket så att vi inte blir missförstådda... Om vi sen tittar på grund av att vi är osäkra så har det ingen betydelse för vi tillhör inte längre de som får titta.....

Min mamma är kvar på sjukhuset, blodtrycket vill inte lugna sig, jag är orolig...

// J

Kommentarer
Postat av: Byggarn

Vad säger du??? Jag är 36 år, jag längtar efter att få fylla 40, känns som att livet bara blir bättre och bättre!!!!

2009-02-10 @ 16:36:44
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0