Det är svårt att komma..

Fram till datan här hemma just nu! Svärfar är fortfarande här och har fått dille på att spela "snodd", sitter vid datan och svär som en tonåring emellanåt när det inte går som han förväntar sig :-)
Frun är ledig, fruns son är här, min dotter kommer var och varannan dag, min son är här... Ja det blir liksom inte så mycket tid över till bloggandet.. Nyår har varit fantastiskt iallafall, god mat och framför allt mycket mat, godis i mängder :-)

Fick så dåligt samvete så att jag körde ett stenhårt boxpass häromdagen, det var inte d smartaste kan jag säga :-/ FY F.N vilken träningsvärk jag har.. Jag går omkring som en gammal gubbe här hemma och gnäller när jag kliver upp ur soffan, det kommer att bli ändring när helgerna är över, det är helt säkert!!!

Pratade med en polare igår som jag tränat mycket tillsammans med, jag har som jag tidigare skrev om ett förflutet inom kampsporter, jag har bland annat svart bälte i judo och har boxats. Nåväl min vän vill att vi ska börja brottas lite igen en par gånger i veckan, ja d är väl kul, men hur gör man när man ska köra lugnt? Vi har försökt men d slutar alltid med stenhård träning istället för motion! Tyvärr så är det så att kroppen inte orkar med  samma tempo som förr, det är bara att inse det!! Ungefär för ett år sedan körde jag ett stenhårt pass och det slutade i att min hälsena gick av :-(
Hur gör man för att köra lugnt???? *s* Det är väl ålderdomen som kommer....
Jag tänkte på det idag när vi var i ishallen för att barnen ville åka skridskor, frun hade tagit med ett sittunderlägg till hallen *s* Jag knöt skridskor för glatta livet och när jag var färdig tittade frun på mig och ropade högt bland alla människor - sätt dig på underlägget så du inte får prostatit!! Folk tittade och log.... Jag hade på tungan att skrika - behövs inte idag älskling för jag har blöja på mig!! 

Det hade varit kul men jag vågade inte :-)

Ha nu en trevlig helg (igen), snart blir d vardag och då gnäller jag över det!!

// J


Kommentarer
Postat av: Anne

jag var upp till dammen idag och kikade på när Lina med company åkte skridskor.Fick låna? Mina gamla skridskor av Loppan för att prov¨åka. Jag säger bara Moahahahahahahahaha. Killarna hade jätte kul åt sin mormor med betoning på jätte.Jag höll mig i dem för att inte trilla omkull. =)

2009-01-02 @ 21:16:15
Postat av: Anne igen

Den här hittade jag i en annan blogg

!!

Det var en fransk forskare som levt med en infödingstam som bodde i grottor,han höll ett föredrag hur dom var osv, om männen ville ha sex fick dom ställa sig utanför grottan och skrika hooohooo,fick dom svar tillbaka så var det bara rycka av sig kläderna och springa in,en norrman som hörde detta blev så till sig att han åkte till det landet och hittade en stor grotta till slut, ställde sig utanför och skrek hoooohoooo,fick svar direkt,klädde av sig naken och sprang in,dagen efter stog det i tidningarna,naken norrman ihjälkörd av tåg. =) =)

2009-01-02 @ 21:31:20
Postat av: Fru Wesse

Ja, du min vän här lämnade du mycket att kommentera i din blogg. Men finkänslig som jag är låter jag bli:) Men det tar emot..

2009-01-02 @ 23:44:10
Postat av: Jumo

Jag måste bara få säga att jag är så oerhört tacksam över din ödmjukhet fru Wesse! s Man ska vara snäll mot gamla människor! Men om jag inte missminner mig så är maken din äldre än mig!! ;-)

2009-01-03 @ 13:41:59
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0