Helgens nyheter!

Visst är det konstigt att helgens viktigaste nyheter är hur det gick i let's dance och könslaget förlåt körslaget ska det ju vara! Det är med förfäran jag tittar på dessa program emellanåt, jag måste ändå få säga att jag är imponerad när Samuelsson kliver ut o ruskar på höfterna så Mr. Irving håller på att trilla av stolen :-), Det verkar som att de stora och tränade herrarna kan det där med dans bäst av alla, titta bara på Martin Lidberg som var med och vann för något år sedan. Att man sedan visar ren mobbing på bästa sändningstid verkar vara en bisak i sammanhanget, att Kitty blir behandlad som skräp av deltagarna i juryn tycker jag är hemskt, är det inte ett "lekprogram"? Varför tillåter TV4 detta? Tänk på alla barn som ser programmet och som får signalerna att det är ok att trampa ner en deltagare bara för att hon är lite egen och speciell. Ni förstår, man inte får vara egen och speciell i detta mellanmjölkens rike Sverige.

Sen kommer nästa katastrof! Wells utslagen i könslaget förlåt körslaget var det ju!! (hm)  Visst är det hemskt att det blev så! Eller har det betydelse?? För mig har det då ingen betydelse alls, det kan vara kul och underhållande att titta en stund, men bara en liten stund sen räcker det. Att Gry glider omkring där i gjutesäck gör ju inte saken bättre.

Hur långt ska de gå i alla underhållningsprogram? Stjärnor på is och dansbandskampen var rent hemska i mina ögon, det finns liksom ingen hejd, sen var det väl dessutom en ganska vältränad herre som vann även i stjärnor på is?! Markus Fagervall, alla medelålders kvinnor fick svettningar i soffan framför tv-n igen och antagligen samma glansiga ögon som Mr. Irving :-)
Det jag tycker är lustigt är att det kan skrivas hur mycket som helst om hur kvinnor får ett bättre sexliv tacka vare alla "snygga" män som syns i dessa program, det är tillåtet att prata om hur det "pirrar" när sexiga Markus åker skridskor om man är kvinna och närmare 50 år gammal, då är allt ok bara för att man är kvinna! Våga ens nämna samma sak när Marie Sernholt åker på isen om du är man och 50 år.

Den enda nyheten som jag bokstavligen matas med och funderar på om den är intressantare än alla lekprogram jag precis varit inne på är kriget i Gaza-remsan, jag får se hur Israelerna bombar oskyldiga människor i Gaza eller ska jag kalla det för Palestina? Orkar man titta på det här och ta till sig det hemska när det aldrig tar slut? När det alltid har funnits och det verkar på något konstigt vis som att det aldrig kommer att försvinna! Visst är det hemskt att se att barn dör i kriget, visst är det hemskt att människor har det så, men är det inte så att Hamas i Gaza ständigt skickat iväg missiler mot Israel utan adress, de har hamnat precis var som helst, dagisar, skolor. Det här är på något vis en reaktion ungefär som att "NU RÄCKER DET" från Israel, jag vet inte men jag ger upp, jag tror att många ger upp för det tar aldrig slut! Om jag inte har helt fel så står det i Bibeln att Israel kommer alltid att befinna sig i krig.

Nog för nu, mycket tankar och funderingar, ha en trevlig måndag :-)

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0