Medicin med d samma....

Jag är tvungen att erkänna nu att medicinen gör mig gott :-/
Jag har kämpat som en idiot för att bli av med biverkningar och vissa dagar har varit rent helvetiska. Min omgivning säger till mig att jag blivit annorlunda sen jag börjat äta medicin, jag har hela tiden tyckt att det är dravel och att jag minsann inte har adhd. JAG är inte som "dom" med den diagnosen osv....
I nyårshelgen bestämde jag mig för att låta bli medicinen för att bevisa för mig själv och alla andra att det går bra ändå. Efter tredje dagen stod jag inte ut längre, jag fick tillbaka mitt sura lynne, jag kände mig sådär taggig som man kan vara när man är väldigt trött och irriterad. Jag tog medicinen och helt plötsligt blev jag lugn, jag fick tillbaka den här trevliga sidan jag har. Min fru sa till mig -Det är den där sidan jag älskar. Min dotter kramade mig länge och sa -Pappa du har blivit så annorlunda, du har alltid varit en bra pappa men du har blivit så mycket snällare och lugnare, min bror och jag pratade om det och han tyckte likadant! Vad ska man säga?? Rörd blev jag och frågade mig själv samtidigt om hur hemsk jag egentligen varit?! Lätt att drabbas av  en sorg samtidigt i all glädje, nu ser jag vad som kunde hjälpt mig tidigare, saker kunde sett så annorlunda ut. Vill inte stanna i den tanken, gjort är gjort och jag är beredd att gå vidare med en målsättning klarare än någonsin, jag vill bara bli en bättre människa och fortsätta att utvecklas, jag vill vara glad och rolig, jag vill känna kärlek, jag vill känna sorg. Det känns ovant men det är härligt!!
Det som jag måste påpeka till er som läser här och kanske ibland funderar över adhd hos er själva eller hos någon annan.
Det finns olika sorters adhd glöm aldrig det!! Placera inte er själva eller andra i förbestämda fack för det stämmer inte!!
Likväl som det finns olika människor med olika kvaliteer, olika intelligenser så är det likadant här!! Alla beter sig olika med sina förutsättningar!!
Jag har accepterat min diagnos idag och jag är så tacksam för att jag fått hjälp, jag hade aldrig kunnat må som jag gör idag utan den!!
Ha nu en trevlig söndag kväll, själv så ska jag se på film igen :-), förresten så tränade jag lite lugnare än jag brukar :-)

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0