Reaktionen..

Man får när man läser om pedofiler är en reaktion som jag antar att en massa människor delar med varandra, jag tror inte att det krävs så mycket förklaringar kring känslan som uppstår. Min syster skriver i sin blogg att en pedofil som förgripit sig på barn ska hängas ut varje dag i livet, han ska lida varje dag. Anledningen till det är att barnet som blivit utsatt lider varje dag! Jag kan inte annat än hålla med!! Men jag är beredd att gå steget längre, jag tycker att våldtäktsmän också ska hängas ut, för om en kvinna blir våldtagen så har jag svårt att tro att hon hämtar sig helt efter övergreppet. Problemet nu som kan uppstå är att vi måste vara säkra på att förövaren är skyldig till 100 procent, för tänk om han är oskyldig?! Vad händer då med förövarens liv? Ska det vara så att människor som begår vissa brott ska visas upp för allmän beskådning så att de kan stenas till döds? Om jag har en son som knarkar ihjäl sig på grund av att han får droger gratis eller köper dem billigt av en langare som lever ett flott liv på sin försäljning, är det ett mer ok brott då?
Är det så att langaren valt en bättre kriminell väg och förtjänar immunitet?.. Jag är inte säker på det...
Det jag vill ha sagt är nog att det är farligt att gå sin egen väg och börja hänga ut vissa människor offentligt beroende på vad de gjort, jag är beredd att hålla med om att jag gärna skulle se pedofiler och våldtäktsmän på bild för att veta om var de finns. Jag vill kunna skydda mina barn och andras barn från dessa människor! Problemet  är ändå att det alltid kommer att finnas oskyldiga som kan drabbas! Vad tycker jag då egentligen? Jag tror nog att det är väldigt uppenbart vad jag tycker! Jag har sett en sida som en kriminell organisation håller i, de lägger även ut namn och bilder på förövare, det stod en del om det i Aftonbladet. Jag lägger länken här så är det upp till var och en om man vill läsa där!
http://www.kriminellt.com/news.php

Ha en trevlig början på ett nytt härligt arbetsår!!  // J

Kommentarer
Postat av: Anne

Knepig fråga det där. Tänk om det är en oskyldig stackare. Jag tänkte inte så långt.Tänkte mest bara argt och spontant direkt.

2009-01-07 @ 18:54:40
Postat av: Jumo

Visst är det en knepig fråga! Håller med dig samtidigt, det är vidriga brott!! // J

2009-01-07 @ 19:44:30
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0