Sjuk...

Är jag nu :-(  Ligger i soffan och snörvlar och är hur trött som helst! Lämnar ett litet recept såhär på fredagskvällen, kan vara ett alternativ till pencillin eller så!
Ha en trevlig kväll och helg... Prova mitt recept det kan vara bra mot förkylning... // J

Lättlagad och Trevlig Fruktkaka



1 dl socker

4 ägg

2 dl torkad frukt

1 tsk salt

1 dl farinsocker

4 msk citronsaft

Nötter

2 liter whisky




Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.

Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn om den fortfarande håller kvaliteten.

Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.

Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.

Schtäng av elvischpen. Knäck två hönor och schläng i skålen, med all torkad fjukt...

Schätt på elvischpen igen....


Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.

Schen schka du schila 2 dl schlat, eller nå't schånt. De e' inte schå noga.

Kolla wischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat....sched.....osså

Socker, eller nå't, äsch....vad fan....

Schmörj ugnen. Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga elvischpen.


Schläng ut schkålen genom fönstret och...schå kolla schen whischyn. Gå å lägg dej...

Vem fan vill ha fjuktkaka....?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är nog enda gången jag kan få maken att baka:) Kom att tänka på dig och maken på verandan i vår sommarstuga. När ni påstod att ni drack kaffe, hmmmm. Kommer du ihåg detta???

2009-01-25 @ 21:58:00
Postat av: Jumo

Ja jag kommer ihåg!! :-)

Det kaffet var det drag i kommer jag ihåg!! :-S

2009-01-25 @ 22:01:11
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0