Söndag och nytränad!

Sitter vid datan en stund och kopplar av bara,, "chillar" skulle jag sagt om jag varit i tjugoårsåldern :-)
Precis tränat, duschat och rakat mig för att inta en måltid bestående av kyckling med ris, hur gott som helst!
Mår förträffligt just nu måste jag säga, veckorna går tillbaka till det normala och dagarna börjar snart bli ljusare, härligt va?! En sak jag lagt märke till när jag tränar är alla nyårslöften! Det är nästan mer kul att titta på alla nya människor som tar sig till gymmet efter julens frosserier och tolvslagets löfte om ett nytt liv år 2009, än att träna själv. Där står jag på löpbandet och värmer upp i tio minuter och ler för mig själv. Först ser man det äkta paret som kommer ner i märkeskläder och nya vattenflaskor som det står "peak" på, julklappar till varandra kanske? Strax efter kommer "kalle kula" med bermudasshorts från slutet på 90 talet med en urtvättad gul t-shirt som det står "like it 69" på. Grabbgänget kommer nerstormandes i "Björn Borg" shorts med tillhörande t-shirt, samtliga har mössor på sig och de enda muskelgrupper som får träning är armar och bröst! *s*
Det är en uppsjö av olika människor, jag bara älskar att se denna iver att starta sitt nya liv! Jag måste tillägga att instruktören har fullt upp, inte en lugn stund. Jag pratade med henne innan jag åkte hem och hon sa bara skrattandes att snart är rushen över och allt går tillbaka till det normala, nästa gång de kommer är i januari 2010! Hehehe......
Vad ska man säga? Visst är det härligt!! Själv tränar jag för mycket och behöver ge ett löfte om lugnare träning och mer sällan! Vi får se hur det går, vill det sig riktigt illa är jag tillbaka på gymmet i början på 2010 i urtvättade shorts och ett linne från år 2000, magen hänger utanför och valka........Näe, det kommer aldrig att hända!! Hoppas jag!

Ha en trevlig kväll!! // J

Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken klockren bild.=) Jag har också träffat folk som börjat sitt nya liv i nya kläder :)En hade tappat tretton kilo genom att börja äta.Nuku hyvin..hali hali

2009-01-11 @ 20:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0