Tänk att det..

Fortfarande finns människor som anser att man ska släppa droger fritt?! Hur tänker man när säger det? Man kanske inte tänker alls.....Sannolikheten att människor skulle droga mer om det släpptes fritt är relativt stor, vi skulle få möjlighet att droga bort vårt dåliga mående, det är ju ok nu när det är fritt och allt... Näe håll drogerna så långt borta det bara går för de för inte med sig annat än skit och åter skit!! Titta i Aftonbladet så får ni se vem som är åsnan om fria droger...

Jag såg i aftonbladet att föräldrar börjat protestera mot att barnen säljer bullar osv för att få ihop pengar till skolresa. En mamma uttyckte det så att -Varför betala för bullarna jag just bakat hemma själv?! Jag kan inte annat än skratta! Otaliga är de gångerna som jag köpt salami eller bullar eller lotter som jag absolut inte vill ha bara för att sonen ska få åka på läger eller resa.. Det är ett fint sätt att samla ihop pengar till resan, istället för att sätta in 1000 kronor på ett konto så bakar man bullar och köper dem själv, det är bra! Om det blir för dyrt kan man ju alltid dricka vatten till...

Spyr lite på diskussionen, undrar hur många tusenlappar föräldrarna lägger på systembolaget eller på cigaretter, den klagan man får höra då är att "ciggen" blivit dyra men inte ens en tanke på att kanske avstå så att sonen/dottern får åka på läger med kompisar! Tilla alla besvärade föräldrar kan jag bara säga -Lugn det går snart över, barnen blir stora och då får ni annat än bullbak att oroa er för.


Jag beställde kurslitteratur förra veckan, vet ni hur dyrt det är med böcker!? Jag höll på att svimma när fakturan kom, hur fasen ska jag lösa det här tänkte jag? Böckerna måste jag ju ha för tentan kommer att handla om dem, de finns inte på biblioteket och finns inte begagnade...Jobba extra och snåla.... Tänk om vi ska på skolresa sen? Då ska mamma få baka bullar, sen ska jag sälja dem till henne för 10 kronor styck!

Förresten så såg jag att Bill Gates, Jim Carrey, Tom Cruise och många fler kändisar har ADHD... Skönt att man börjar prata om annat än stereotyper...

Ha en trevlig kväll.......... // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0