Efter en tid...

Jag känner hur jag inte orkar med livet stundvis, när jag började arbeta nätter så startade h-vetet. Jag gick till läkaren som tyckte att jag ibland kunde äta insomningstabletter för att kunna sova. Ok.. Då innebär det att jag äter mediciner mot alla möjliga symptom, rastlöshet, taskig impulskontroll, koncetrationssvårigheter, ilska, och nu även sömnproblem!!

Det känns som att det räcker på något vis, det kan ju inte vara meningen att mediciner ska styra när jag ska äta, sova och skita!? De senaste veckorna har varit hemska, jag har knappt sovit alls. Min fru och jag bestämde tillsammans att jag nu lägger ner all medicinering helt!

Sagt o gjort, ingen medicin och jag sover... Jag sover men mannen J som jag känt så länge och som jag levt med i över 40 år kommer sakta tillbaka. Helt plötsligt kommer krypet som jag rymde ifrån, när jag sitter och försöker läsa vid frukosten så kryper det i mig av rastlöshet. Tröttheten kommer och finns där hela tiden, den tröttheten som gör livet så tungt, den tröttheten som gör mig på så dåligt humör.. Visst är det märkligt !!??

Det som kommer tillbaka och som jag saknat är min uppmärksamhet, inget undgår min hjärna, jag ser och hör allt men det är det som gör hjärnan så trött, det finns inget filter...

Vet inte vad jag vill säga med det här, bara skriva av mig lite räcker, tror jag? Vet inget, fattar inget, funderar massor...

Jag kanske har för höga krav? Jag kanske jagar något som jag aldrig kommer att få? Det är svårt att veta vad som är vad, ibland så jagar man något och vill ha det så mycket att man till slut glömmer bort varför man vill ha det, det är jakten som till slut blir målet och då har allt fallit!

Rörigt?? Ja som fan!!

Ha en trevlig helg för det är det tydligen igen!! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0