Semestertorka....

Sommaren ligger över oss och vi ska göra så mycket som möjligt dessa korta veckor, det känns på något vis som att veckorna är kortare än vanligt eller att tiden går fortare men vilket av de två det är ska jag inte sia om idag.

Den kommande vecka är sista arbetsveckan för mig, sen drar jag norrut i landet och hälsar på mina svärföräldrar, frun åker redan på måndag morgon så jag blir hemma själv hela veckan (hur det ska gå??). Vi blir i Luleå trakten en vecka ca tillsammans och sedan hem men bara för att packa och tvätta för vi åker vidare den 10 aug till Cypern :-)

Vi ska bo där i 8 dagar med all inklusive.... Härligt!!! Då ska jag banne mig bara njuta av tillvaron, äta halloumi och dricka Cypriotiskt  vin och bada.

Det finns även sorg i tillvaron, en god vän till mig dog för ett tag sedan, man kan nästan säga att det var ett självmord men under en lång lång tid. Han hade allt man kan önska sig men livets grymma ironi och nycker förändrade hans tillvaro drastiskt, han orkade helt enkelt inte med.

Sorgen för mig är att en människa tog sitt liv för att han inte orkade längre, varför blir det så?? Sorgen jag känner är att vi innan var så goda vänner men nu på slutet sågs vi knappt, jag läste att han avlidit.. Jag önskar att jag varit mer deltagande i hans kaos...Jag blir mer och mer synisk till detta jordeliv.. Hoppas han får det bättre nu!!

Nu ska vi ner på stan, en flaska rödvin ska inhandlas, drickas och sen ska vi ner på Bluesfestival och lyssna på Roffe Wickström!! Det ni!

Ha det bra!!  // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0