Things that i like...

Jag märker att det är lätt att säga de orden, -åhh vad jag tycker om det... osv.. Om jag sätter mig ner och rannsakar mitt huvud så hittar jag saker som jag kan säga att jag tycker om,  då menar jag dofter, saker, sådant som får mig att känna lugn och harmoni i själen, sådant som får mig att vilja fortsätta andas och se det fina i vardagen..

Doften av kaffe på morgonen...mmmm.. När jag vaknade upp för ca 1 vecka sedan och frun hade kokat kaffe, dukat på balkongen och lyssnade på sommar musik från en skiva, låten som just då spelades var "Stockholm i mitt hjärta"...

När jag lagat middag, jag har lagt ner lite extra på råvaror och meny... Njutningen kommer i form av feedback från de som äter...

När vi cyklade till en sjö för några veckor sedan, vi tog med oss en varsin öl satte oss på en klippa och tittade ut på det spegelblanka vattnet i solnedgången...

Regner smattrar mot fönsterbrädan, fönstret kan vara öppet pga att det är varmt ute... Jag ligger i sängen och ska sova, svalt och avkopplande...

Det är som jag alltid säger. det lilla i det stora som får oss människor att gå framåt. När jag upptäcker att jag faktiskt kan känna harmoni så blir jag lycklig...

Njut nu av de små sakerna, låt det stora vara, låt det bara vara fredag och ingenting annat.. Det som hände igår är glömt och det som händer imorgon vet vi inget om... Kaffet jag just nu dricker smakar underbart, jag hör min dotter sjunga i köket, jag är glad..... Trevlig fredag..

// J

Jag hade endast 3 besökare på min blogg igår, ska jag deppa??? Näe för det var igår.... :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kikar i alla fall in titt som tätt. Så här har du 2 trogna läsare. Vi sitter på en camping i Uppsala. Skall bada några dagar sedan blir det Norrland igen. Vi har varit i Norrtälje och Kolmården. Synd på vädret bara. Hälsa.

2009-07-12 @ 21:32:00
Postat av: Jumo

Men vilka är ni 2 anonyma då?? // J

2009-07-13 @ 07:29:11
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Fru Wesse

Äh, de e mor och far. Jag pröjsar dom 20:-/månaden. Vad gör man inte för sin vän:)

Nå, jag luras. Dom ville ha 100:-/mån tyckte det var för dyrt......

2009-07-13 @ 15:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0