Upp och ner...

Jag jobbar alla möjliga tider nu i sommar, jag tog emot alla tider jag fick vilket resulterat i att jag ena dagen jobbar från tidig morgon till eftermiddag, nästa pass jobbar jag natten.. Det sliter och jag märker att jag inte är gjord för att arbeta natt längre. Jag blir helt färdig och min dygnsrytm ställs upp och ner, jobbigt som fn kan man säga... Jag har legat vaken några nätter och börjar känna mig som ett utskitet russin..

Solen har gömt sig nu i några dagar och tydligen ska vi få storm imorgon?! Vilken tur att jag jobbar då... :-)
Annars knallar livet på ganska bra, inga barn har vi hemma för de har åkt på semester med sina andra föräldrar, frun och jag borde passa på att mysa lite men istället arbetar vi och bokar på oss en massa extra pass...Hmmmm?? Ibland undrar jag varför..Det känns ganska skönt när lönen kommer och trots allt så närmar sig semestern även för oss.

Min nya fundering som jag bara måste få göra verklighet av en dag är det här med mamma/pappa ledighet. Jag vill nämligen att man ska lagstadga ledigheten till 50% vardera. Ingen ska kunna säga att "Kalle ska jobba istället för han tjänar så bra".. Jag tror att vi skulle tjäna enormt mycket på att ha delad ledighet, barnen skulle få det bättre med en närvarande pappa, kvinnor och män skulle närma sig varandra på lönelistan (äntligen). Jag menar att då skulle inte arbetsgivaren kunna diskriminera bort mamman/kvinnan från arbetsmarknaden pga att hon kommer att vara hemma med barn snart..

De som brukar protestera mot min åsikt är faktist kvinnor..... Undrar varför????

Ha nu en underbar dag.... // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0