Helgen har gått..

Den har varit hur mysig som helst blandat med en del arbete. Vi badade jag, frun och dottern i lördags det var hur skönt som helst. Vi åt chips och drack cola på stranden och tittade på människor. Visst är det kul att alla skyler sina kroppar på vintern och när det är kallt men när sommaren kommer så är allt skylande som bortglömt, här ska visas!!

En sak jag tänkte på är det här med unga mammor som finns överallt på stranden med sina små bebisar. Vi är alla uppvuxna med vissa ideal kring hur vi sitter när vi är på stranden, eller att vi inte ska stå på knä med rumpan i vädret osv, men när tjejer fått barn så är det tillåtet att stå,ligga eller sitta precis som man vill!! Hehehe.. jag klagar inte men överallt sticker det fram en rumpa på ibland ett ganska vulgärt sätt.... Glömmer mammor bort allt som har med integritet att göra när man har bebis??

På kvällen cyklade frun och jag ner på stan, det var jazz festival här och banden spelade överallt på alla pubar som finns. Jazz är ingen direkt favorit musik och när vi suttit där en halvtimme så frågada vi varandra om de inte ska byta låt någon gång :-)

Jag tog en Guiness och frugan zippade på Smirnoff ice, efter en timme tittade vi på varandra och gäspade, dags att cykla hem. Vi hann med en promenad på stan innan vi cyklade hem. Det kryllade av glada människor, jag tänkte för mig själv och upptäckte att jag nog tycker att glada människor är vackra människor. Det finns en känsla i glädje som får mig att tycka om.. De flesta vi mötte var över 50 strecket, det var ju trots allt jazz.. Vi mötte tre tjejjer i 20 års åldern, den ena tjejjen had hotpants på sig som tom hade gjort Gynning avundsjuk, men det värsta var att hon var så full så hon knappt kunde stå!

Jag sammanfattade kvällen för mig själv på cykeln hem, jag oroade mig för flickan i hotpants och vad som skulle kunna hända henne, jag var glad för andra människor hade sett glada ut mot mig, jag var trött och ville hem och sova efter en öl och en timme på stan en lördagskväll!!?? Jag har blivit vuxen, jag har på något underligt sätt hamnat där jag aldrig ville hamna och upplever det som fantastiskt...

Ha en trevlig måndag i värmen... // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0