Mannen med solarna..

Så då sågs vi igen mannen med solarna och jag. Senast vi sågs var han trött och ledsen, han var frusen för en av hans solar som han kallade dem började försvinna ifrån honom, vad han än gjorde så försvann solen längre och längre bort. Den solen var speciell, den var minst men den värmde mest och den spred en glädje som för den var unik...

Mannen hade nu ändrat ansiktsuttryck, det fanns nu djupare fåror i ansiktet och hans blå ögon hade ändrat färg till en gråare nyans. Jag närmade mig honom försiktigt, han tittade på mig med en sorg i ögonen som jag inte sett tidigare. Han mumlade bara -solen slocknade, solen slocknade, jag såg en tår trilla ner för mannens kind.

Den lilla solen mannen så desperat hade jagat och försökt hålla i hade nu försvunnit helt, hur han än hade kämpat så spelade det ingen roll någon hade ställt mannen i sin skugga så den lilla solen inte kunde se honom, tiden gick och bilden av mannen bleknade, den lilla solen mindes inte längre så hon gled iväg. Mannen var nu förtvivlad, vad fanns kvar att göra?

Livet tar oväntade vägar ibland, hur vi än förbereder oss så kan vi inte förutse det som komma skall. När vi lever med glädje och kärlek så vänder det helt plötsligt och det du allra minst hade väntat dig händer.. Att en sol slocknar och försvinner är fruktansvärt, det lämnar spår i själen som aldrig går att läka... Mannen söker nu en mening med det som finns kvar, han försöker leva vidare med sina andra solar..

Det som hänt har förändrat honom, han blir en annan man som är lite tystare, lite gråare mer avvaktande men framför allt så har den spontana glädjen som fanns i hans ögon bleknat.. Livet har härdat honom ytterligare ett steg, kanske det får räcka nu...

// J

Kommentarer
Postat av: Anne systeri

Då tycker jag mannen med solarna ska ta sig en funderare på om han inte ska välja att se allt det ljus som finns för övrigt i hans liv. Solen slocknar inte om vi inte ger den tillstånd att göra det.Svårt? Otroligt men livsnödvändigt att ha ljus i livet.Du får börja tok affirmera varje morgon Skriv ner en massa positiva saker varje dag. Nu skriver du bara allt som är negativt.Jag vet att du har en massa bra saker omkring dig och framförallt i dig. Kram

2009-06-24 @ 18:21:14
Postat av: Jumo

Systeri: Du ska inte ta allt så blodallvarligt, det ligger en hel del symbolik i det jag skriver och funderingar över hur livet ser och kan se ut! Jag är inte alls så deppig som det låter... Mer utmattad än deppig :-) // Lillebror

2009-06-24 @ 19:39:58
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Systeri

Då är vi två utmattade.

2009-06-24 @ 22:20:31
Postat av: Thomas Westman

Jag tror du behöver komma upp till Norrland och träffa några riktiga Norrlaningar då kan vi snacka deppigt :-) sämt åtsido, vi kanske skull ta en sån där rotblöta i stugan igen det var ju ett tag sedan.



Du och din familj är alltid välkomna til oss....

Familjen Wesse

2009-06-24 @ 22:55:21
URL: http://www.backupnow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0