Nyss..

Det är en känsla som ofta påminner mig om vem jag är. Om jag bestämmer mig för att jag vill ha något eller om exempelvis min fru säger till mig att -du skulle passa i den tröjan, ja då flyger fan i mig.

Då kommer den här känslan nu eller nyss är nästan bättre, jag ger mig iväg och letar överallt, på nätet i affärer för jag ska bara ha...Det som ibland kan bli jobbigt är att jag även är impulsiv, tänk er dessa två egenskaper i samarbete... hehehe..
Min fru skakar på huvudet åt mig ganska ofta... När jag bestämt mig för något så blir det så banne mig!! :-)

Nu är det ju inte så att dessa känslor bara är något kul, att jag bara skrattar och står ut med dem, näe det kan bli riktigt jobbigt emellanåt då jag inte hittar lugnet i min smått hysteriska hjärna, för när uppfyllelsen nyss infunnit sig så stannar det knappast där, dags för nästa nyss!!

Jobbigt blir det ibland men man bara måste skratta åt sig själv för att stå ut.. :-) Jag märker att jag blir känsligare ju äldre jag blir, jag har också lärt mig att vissa saker påverkar mig otroligt mycket och då kommer tårarna.

En sak som jag absolut inte kan värja mig emot är när jag ser en förlossning på tv, alltså när barnet är ute och barnmorskan lägger barnet på mammans mage, när jag ser glädjen hos föräldrarna är det fullkomligt kört för mig... Då hulkar jag.... hehehe..

Jag såg en dokumentär på fyran igårkväll som Rosenberg gjort om Södertälje och mångfalden, en sak jag snappade upp var att det tar 7 år för en manlig flykting och 10 år för en kvinnlig flykting att bli självförsörjande när de kommer till Sverige.. Hua.. Jag är absolut inte rasist, men med tanke på ekonomin i landet och våra gamla så kanske det vore läge att se sig om sitt eget hus ett tag, kanske vi borde ta hand om dem som redan finns här, nu hade det precis kommit 8000 Irakier.. Tillsammans tar vi emot mer i Södertälje än vad de gör totalt i USA och Tyskland under hela året!!

Inte klokt alls.... Hur tänker våra makthavare???

Nu måste jag plugga, eller rättare sagt nyss...  // J

Kommentarer
Postat av: Anne = Syster

Jag gråter så fort jag ser en förlossning,mycket gråter jag!! KRAM

2009-06-05 @ 07:52:39
Postat av: Pia

Trevlig helg önskar en annan lipsill!!

2009-06-05 @ 19:51:17
URL: http://wwww.teammelwin.se
Postat av: Pia

Hoppas du inte har något emot det...



Hörde en låt på radion idag. En pappa önskade en melodi och gav alla lyssnare en uppmaning om att ta tillvara tiden med sina barn som går allt för fort. Kom att tänka på Dig som kämpar för din rätt att vara pappa. Så orättvist! Blev så ledsen.



Hoppas det är okej att jag tillägnade dagens blogg till dig...



Kämpa på!

/Pia

2009-06-08 @ 19:58:01
URL: http://www.teammelwin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0