Visst är det så..

Att man ibland funderar på vad man sysslar med!! Jag tror att alla gör det med jämna mellanrum, så även jag fast man kan ibland tro att det är det enda jag gör... :-)

Arbetandet har nu startat på riktigt och jag har bokat upp mig på hur mycket arbete som helst, jag kommer att jobba som en iller och frun blir hur nöjd som helst! Hon har fått för sig att jag inte vill jobba så hon går runt o kollar upp mig med jämna mellanrum när jag jobbar nästa gång osv, hon har jättesvårt att förstå att även plugga är utmattande trots att hon själv har pluggat!! Hon är nog en riktig Tatcher emellanåt!!

Jag upptäcker att träningen blir mer o mer nödvändig när man arbetar mycket och har passerat 40 strecket, det är så lätt att sätta sig ner i soffan när man kommer hem, det är så lätt att hälla upp lite popcorn eller ostbågar och luta sig tillbaka och slappa med ett glas ramlösa i näven (det är ju inte bra med läsk).. Då säger inte frun något minsann!!

Näe träningen får man aldrig ge upp, man kan minska ner på den men inte släppa den helt för jag tror att den är undergörande och livsviktig!

Tänk att man numera börjat undersöka närmare på att vad cigarettrökning gör på foster! Jag menar att det finns något som går under namnet FAS =fetalt alkoholsyndrom,  det är den medicinska diagnosen på barn som skadats av alkohol under graviditeten. Nu har man även börjat agera från socialstyrelsen när det gäller rökning och graviditet. BRA!!

Äntligen säger jag för inget barn vill födas med ett nikotinberoende som en helt oansvarig mamma är skyldig till!!
Nä nu är det dags för träning... Ha det gott ute i landet.... // J


Kommentarer
Postat av: Systeri

Träningen är livsnödvändig....

2009-06-23 @ 22:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0