Dörren in...

Jag gick omkring i en värld där människor kändes fientliga, där solen brände, där tiden jagade mig, en värld där JAG bara var ett ord. JAG existerade inte på riktigt, JAG letade efter annat, något som ger lugn och ro.. JAG letade i över fyrtio år och till slut öppnades en dörr, innanför den dörren fanns lösningen på alla problem, där finns JAG men med små bokstäver..

Där kan jag få leva och känna, där kan jag hitta en plats i solen som inte bränner, där är bara en del människor fientliga.
Jag klev in och kände värmen, -Här vill jag vara! Dörren bakom mig stod öppen så jag kunde kliva tillbaka om jag ville, dagarna gick och JAG började återigen visa sig. När jag till min stora förtvivlan började ana att jag kanske måste ta ett steg tillbaka genom dörren för att få distans så upptäckte jag att dörren var stängd..

Tiden hade runnit iväg fort, världen som en gång hade varit min fanns inte längre kvar, världen som JAG flytt ifrån hade blivit mindre då den nu fanns här inne bakom dörren som JAG klev in genom. Nu hade allt blivit snävare, drömmen om att få lugn hade återigen tagit fart, alla har åsikter men endast den utsatte vet.. Var finns dörren nu? Finns det en dörr till?
Vad ska JAG göra? Finns jag?

// J

Kommentarer
Postat av: Pia

Tänkvärda tankar...



Trevlig helg!



Mvh Pia

2009-05-20 @ 21:18:24
URL: http://www.teammelwin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0