Hemkommen..

Efter arbete nu tidigt på förmiddagen, jag började 06.45 imorse och var hemma ca 12.30. jag går på introduktion just nu och får jobba som jag vill huvudsaken är att jag kan jobbet den 5 juni då jag ska gå in på schema! Hur kul som helst att jobba, jag känner direkt hur mycket gladare man blir av att ha människor omkring sig istället för böcker. Jag har en kurs kvar som jag läser till just nu....Det går seeeeeeeeeegt kan jag säga!

Helgen har varit hur trevlig som helst, min dotter fyllde 10 år i onsdags och vi firade henne här i lördags med mat och tårta. Helgen kan liksom inte bli bättre!! Visst är det skönt att man kan känna så ibland..

När jag tittar ut genom fönstret samtidigt som jag skriver så ser jag barn som springer omkring på gräsplanen och spelar fotboll, jag ser en kvinna promenera med sina hundar, hon är äldre och hennes hundar tillhör rasen cockerspaniel. Jag ser en kille gå på cykelvägen med världens tuppkam, om det blåser till storm nu så tror jag att han kommer att blåsa med och försvinna, det sitter en liten flicka på en bänk nere vid cykelvägen, hon har Downs syndrom, hon har tagit av sig ena skon och sitter och vippar med tårna i solen..

Det är bättre än vilken film som helst att få se detta, jag kommer nog att sitta här tills det mörknar.... Nu kommer en dagisklass med sina "pedagoger", alla har lysande gula västar på sig :-)... Underbart!

Ha en trevlig måndag.... // J

Kommentarer
Postat av: Anne

Har du sett den här bloggen?

http://daddys.blogg.se/index.html



Vi hörs senare.Kram

2009-05-12 @ 07:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0