Morgonsoffan.....

Hur många nyhetssändningar visar de på fyran på morgonen? Det känns som att hela programmet bygger på nyheter, ja med en lite avstickare när Frithiofsson kommer in och berättar hur Åbros nya öl kittlar mot gommen med smak av citrus och galopperande strutsfjädrar eller något!! :-) Denne man har gjort miljoner på sitt "egna" sätt att vara!

Jag tittade på "Uppdrag granskning" igår på tv, det handlade om Sveriges pensionärer och deras missförhållanden. jag kan lugnt säga att tårarna låg och guppade i ögonvrån, jag kan inte förstå varför människor ska ha det så illa i välfärdssamhället Sverige! Var finns kärleken till de gamla? Var finns empatin?

Det verkar lite grann som att barn är värda all kärlek för de är små, du blir vuxen och får kärlek (förhoppningsvis) av din partner, av dina barn. När du blir gammal har du fått din beskärda del av kärlek, nu ska du ligga ner i sängen med blöja och bara vara tyst!! Sluta tänk för då finns du inte....Hoppas Anders Borg hamnar på långvården med nerbajsad blöja men klar i huvudet, hoppas personalen säger till honom att de ska smörja hans böjväx eksem till natten sen för det finns ingen personal idag, finanskrisen har tvingat oss att dra ner på personalen.

För tre veckor sedan ringde jag till min läkare och sa att vi måste ses för att prata om det här med medicinen, svaret jag fick var att han ska höra av sig nästa vecka, tror någon att han hört av sig? Om du är en människa som får en diagnos med medicin som hjälper så är du en bra människa, du kan placeras in i ett fack. om du är en människa som fortfarande mår dåligt och som medicinen inte biter på så glöms du bort, du placeras i ett annat fack i ett mörkt rum med dubbla lås, de sätter på dig blöja och glömmer bort dig av precis samma anledning som de gamla. Du kostar pengar!!

Mycket tvivel idag men så är det ibland!!  Trevlig helg // J

Kommentarer
Postat av: Intenso

nyheter nyheter nyheter jämt

2009-05-15 @ 10:21:25
URL: http://intenso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0