Norrland!!

Mina bästa vänner bor i Norrland, min fru är från Norrbotten, mina svärföräldrar bor i Luleå och Boden, jag älskar denna del av Sverige. Vart man än kommer i exempelvis Luleå så pratar människor med mig på ett helt annat sätt än man är van vid här i Stockholmstrakten, bara att gå in på en affär här och i Norrbotten är STOR skillnad!! Här ser man inte kunden..
Min fråga då!!  VAD fan gör jag här!????

Läste på Håkans sida (kolla bland mina länkar) om försäkringskassan, det måste vara Sveriges i särklass sämsta myndighet!!

Min son har bott 85% hos oss sedan han började gymnasiet aug 2008, nu ledsnade jag och sökte underhåll från 1 april. Saken är den att jag betalar underhåll för min dotter, rätt ska vara rätt. Barnens mamma vägrar att betala och säger till försäkringskassan att han bor hos henne lika mycket som här! BARA DET!!!!!!

Jag har pratat med f-kassan och sagt exakt hur det ser ut, han är dessutom skriven hos oss. Igår fick jag ett brev där det står att jag måste komma in med bevis för att han bott här, jag ska komma in med kvitton som visar på kostnader kring honom osv osv.. Det kommer att sluta med att jag inte får underhåll.

Aldrig någonsin har f-kassan begärt in handlingar från modern när jag motsatt mig, även då jag haft rätt i det jag sagt, jag har alltså talat sanning då! F-kassan har aldrig gått på min linje, de tror och lyssnar endast till mamman!!
Fy fan är mitt ord över denna förbannade försäkringskassa!!!

Att vara pappa i Sverige är förenat med något bra så länge man inte vill ta del av systemet för då inkräktar man på kvinnans område, tillbaka in i "spiltan" karljävel du ska inte ha kvinnans förmåner!!

Trött blir man, undrar om det är lika segt och trådigt i Norrbotten??

Nä nu ska jag ner till doktorn och sedan arbeta!! :-)
Hoppas helgen blir fin men man vet ju aldrig! Måste citera Ulla Skog igen för hennes kommentar är fantastiskt rolig.

-Hur ska man kunna veta vad framtiden bär i sitt sköte när man knappt kan hålla reda på sitt eget!

// J

Kommentarer
Postat av: Pia

Norrland ÄR B Ä S T!!!



Trevlig helg önskar en Norrlandstös vid namn Pia

2009-05-08 @ 12:27:28
URL: http://www.teammelwin.se
Postat av: Thomas Westman

Visst är det bättre i Norrland och här i Norrland

har vi män hand om pengarna annars går alltihopa

till dollarstore.....

2009-05-10 @ 18:52:02
URL: http://www.backupnow.se
Postat av: Jumo

Thomas: Jag har besökt dollarstore, aldrig mer!! Finns i Luleå också...:-) Men jag undrar om du verkligen har hand om pengarna i ert hushåll!!? :-)

2009-05-11 @ 12:48:59
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0