Nu är det så..

Frun och jag har bestämt att vi ska ge oss iväg på en kryssning i helgen :-)
Vädret är underbart, vi är ensamma så tillfället skapar kryssningen skulle man kunna säga....Kul ska det bli..
PÅ måndag börjar jag arbeta, jag ska vara på arbetsplatsen hela dagen för en introduktion, det ska bli hur kul som helst!

Säga vad man vill om studier men om det är något som blir en ganska jobbig konsekvens när man sitter med sina böcker helat tiden så är det att man blir så osocial! Jag har nästan inga vänner kvar känns det som, när jag blir ledig och vill hitta på nåt kul så finns det ingen man kan kontakta.. Trist som f.n! Jag tänker ändra på det nu och hoppas att arbete hjälper till att bygga upp ett lite större socialt nät än vad jag har!!

Det känns som att ju äldre man blir desto svårare blir det med vänner, jag kan lugnt säga att vänner är något jag verkligen saknar! Frun och jag pratar ofta om det, och hon känner likadant.

Om jag går till kategorin "saker som är värda att minnas" så kan jag säga att jag njuter i fulla drag när jag ser hur barn gläds eller reagerar på något som för dem är positivt/pinsamt. Min dotter var här och satt och tittade på Hairspray på canal+, hon älskar för övrigt musikaler av alla de slag. När tjejerna var pinsamma i filmen och sa saker till killarna som man inte borde så rodnade dottern här hemma i soffan :-)

När barnen visar sina öppna känslor, när känslorna fortfarande är öppna, när de inte lärt sig att dölja dem, det är stunder att minnas! Det är känslor som är värda allting för de är äkta! Tänk vad synd det är att vi lär oss ett spel när vi blir större som egentligen inte gynnar någon. Det är skönt att barnen finns, de hjälper oss att minnas vad som är äkta..

Ha en trevlig helg och njut av vädret, själv ska jag på kryssning men det är väl "inga konstigheter"!!  :-)

// J

Kommentarer
Postat av: Fru Wessw

Kom till Norrland här har ni goa vänner. Kram Fru wesse

2009-05-03 @ 15:55:33
Postat av: Anne

Hur är det med huvudet idag????? :) :) :)

2009-05-04 @ 11:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0