Nu händer det igen...

Massmedia har fått nys om ett "nytt" problem som existerar i samhället, män mördar sina kvinnor! Bra Aftonbladet! Bra att ni tar upp detta, bra att ni skriker ut att 153 kvinnor mördats av sina män under 2000-talet. Nu skriker samma tidning på skärpta straff, mord ska kunna ge 18 års fängelse. Bra tycker en del, mindre bra tycker andra.

Men visst är det hemskt att det händer, visst är det hemskt att kvinnor mördas av sina män, det är ett hemskt brott vilket jag förbannar. Det jag också förbannar är denna kvällstidning som ser sin möjlighet till att sälja lösnummer genom en "marknadsföring" om hur hemska män är, för marknadsföring är precis vad det är! Det tar mig tillbaka till Schymans tid när hon ville att alla män skulle betala straffskatt för att en del män misshandlar sina kvinnor!


Jag avskyr män som misshandlar sina kvinnor, jag avskyr män som misshandlar sina barn, jag avskyr män som mördar sina kvinnor!! Vet ni vad jag avskyr mer?

Jag avskyr kvinnor som mördar sina män, jag avskyr kvinnor som misshandlar sina män, jag avskyr kvinnor som misshandlar sina barn. Skillnaden är att om du är man så finns det en anledning att hata dig extra, mannen är nog roten till mycket ont i samhället. Fy fan säger jag..

Här sitter jag och kämpar dag ut och dag in för att få rätten till att umgås med mina barn på samma villkor som deras mor.  Jag har besökt varenda myndighet, jag har skickat brev och ingenting hjälper, jag har fått avslag på allt jag sökt som jag enligt lag har rätt till. Jag har tappat tron fullkomligt till rättssystemet när det gäller mamma och pappa. Jag är en av de män/pappor som vill vara med men får inte... Vad mer ska jag säga??

Trött blir jag av allt, visst tycker jag att vissa händelser är hemska men mest av allt känner jag just nu att det kvittar!!

// Pappa J.

Kommentarer
Postat av: Fru Wesse

Ge inte upp Jumo.

2009-05-14 @ 08:51:23
Postat av: Håkan Bergman

Jag har haft ett helvete i 18 år. Jag önskar att jag hade gett upp. Det har kostat mig chanser till nya förhållande. Få människor orkar vara i en negativ miljö. Och jag undrar med facit i hand om det är så smart att hålla på? I mitt fall handlar det om mitt ex och hennes föräldrar. Barnen är stora idag men kan inte tänka själv. Inom mig känner jag att jag har förlorat mitt eget liv av allt kämpande.



Hoppas dina förutsättningar är bättre än mina.

2009-05-14 @ 23:47:15
Postat av: Jumo

Håkan: jag förstår dig precis, jag har många gånger suttit ner och känt att nu räcker det, det blir inte bättre av att samhället hånar en med sin tystnad. Det blir en negativ miljö, livet får aldrig vara lugnt och stillsamt, det märks på frun hur hon tröttnar på denna ständiga konflikt. Som pappa i en situation som denna kan bara göra fel och mindre fel.. Jag hade aldrig trott att det kunde se ut på detta vis. Känner sorg för din skull, kanske för att våra tankar möts? Ingen ska behöva känna så! // J

2009-05-15 @ 08:19:36
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Jumo

Fru Wesse: Ibland ger jag upp bara för att upptäcka att jag faktiskt inte gjort det. Att ge upp vore samma sak som att acceptera att något som är fel är ok.. Det vore som att acceptera att barn blir misshandlade för det är precis det är frågan om här..

Men vad det är slitsamt....

2009-05-15 @ 08:23:45
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: maja

Vad är ditt bästa tips för att få håret att bli långt? Komentra på min blogg: Majaalins.blogg.se tack på för hand! :)

2009-05-15 @ 08:25:13
URL: http://majaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0