Sommar sommar sommar!!!

Dagens väder är nog det finaste hittills, hur fint som helst ! Frun och jag åkte ner på stan tidigt för att uträtta lite ärenden, dessa ärenden bestod i att köpa lite kläder :-). Sådana ärenden tycker jag om!

Vi gick och strosade i godan ro när hungern slog till, ni vet den där hungern som alltid kommer när man är nere på stan! den där hungern som gör att man tappar humöret och tålamodet! Just precis den hungern. Vi bestämde oss för att köpa en varsin grillad med bröd på torget, när vi kommer fram så står en kille och pratar om samhällsfrågor i högtalare, han har ca 6 grabbar med sig som delar ut flyers, alla dessa herrar har rakat huvud, är ganska stora och blåtatuerade....

De var från "nationaldemokraterna", frun ville att vi skulle gå därifrån, men jag hävdade bestämt att det ska vi inte, jag vill ha min korv :-) Till saken hör att jag har rakat huvud, tatueringar osv.... hehehe...Jag bara vägrar att bidra med att det finns stereotyper, jag såg ut som dem men jag tänker absolut inte som dem, men de måste få tycka o tänka vad de vill....

Ikväll ska vi följa Melodifestivalen, vi ska titta på när Moldavien, Armenien, Albanien, Azerbadjan eller något annat öststatsland vinner. Sverige hamnar någonstans på 19 plats eller dylikt, imorgon står det i varenda tidning att det är dags att bojkotta spektaklet igen....Bojkotta?? Näe lägg ner skiten och ge pengarna till våra pensionärer..

Trevlig helg... // J

Kommentarer
Postat av: Intenso

ja, härligt väder det varit idag

2009-05-16 @ 22:42:55
URL: http://intenso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0