Helgen har gått..

Måndag igen, det känns som att jag bara skriver det varje dag, ungefär som den där filmen "måndag hela veckan".
Helgen har varit upp och ner, min mamma har ju drabbats av något i sina ögon och det kan sluta med blindhet!! Jag skrev om det tidigare..

Det är hemskt att försöka trösta en person som är livrädd för att bli blind för vad säger man?? Hur tröstar man?
Jag blir rädd, jag lever mig in i hennes situation och känner att det måste vara hemskt!! Det som dessutom händer är att de är tvungna att ge henne massor med kortison men det i sin tur ger högt blodtryck så hon brottas med på tok för högt blodtryck också..

Bara hon håller ihop, bara allt blir bra, hon är ju bara 68 år..

Vi åt kräftor i lördags kväll hos fruns syster och make, vi åt tillsammans 3 kg på 4 personer. Förbannat gott var det, jag skulle kunna äta hur mycket som helst. Lite pannknack blev det igår men ingen större fara...

Jag har lite svårt att hitta flytet när jag skriver idag så jag avslutar mitt bloggande för dagen..

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0